RADYO FREKANS İLE BEN ALDIRMA
Şimdiye dek ben tedavisinde genellikle cerrahi yöntemler tercih edilmekte idi. Fakat teknolojinin ilerlemesi ile birlikte bu yöntemler gereksiz ve zarar verici bulunmuştur. Bu zarar da yine kanserleşme ile ilintili değil, sadece iyileşme süresini zahmetli olması ve benler alındıktan sonra benin alındığı yerde benden çok daha kötü bir iz bırakması durumudur.
Radyo frekans ile ben aldırma tedavi tipi son yıllarda geliştirilen ben aldırma yöntemlerinden biridir. Bu işlem işleyiş mekanizması bakımından noter tekniği il benzerlik göstermektedir. Her iki yöntemde de ben ısı ile buharlaştırılmaktadır. Radyo frekans ile ben aldırma işleminde koter yönteminde farklı olarak bene müdahale edilecek alan çizgileri daha belirgindir.
Radyo frekans ile ben aldırma, cerrahi müdahaleden korkan kişiler için oldukça avantajlı bir yöntemdir. Minimal düzeyde acı ve ağrı duyularak, kansız bir şekilde benler alınmaktadır. Bu işlemde iz kalıp kalmaması tamamen hekimin o konudaki uzmanlığına bağlıdır. Bazı hekimler tek seansta işlemi bitirmeye çalışmaktadırlar. Bu durum çoğu zaman daha çok iz kalması neden olmaktadır. O nedenle işlem önce sinde mutlaka dermatoloğunuza bu durumu hatırlatmanızda fayda bulunmaktadır
Bu işlem 2 seansta tamamlanabilen bir ben aldırma tedavi yöntemidir. Daha sonra kontrol için ayda bir hekiminize görünmeniz faydanıza olacaktır. İşlem sonrasında oluşan kızarıklık ve kabuğa dokunulmamalıdır. Bu durum yaklaşık 1 hafta içerinde kendiliğinden düzelecektir. Bunun dışında herhangi bir istenmeyen durum yaşanırsa, vakit kaybetmeden hekiminizle görüşmeniz gerekmektedir.

