FRAKSİYONEL LAZERLE BEN ALDIRMA

Latince bilimsel adıyla nevüs olarak anılan benler, cildimizdeki melanosit adı verilen bizi güneşin ışınlarından koruyan hücrelerin bu amaçla ürettiği melanin pigmentinin yoğun olarak sentezlenmesi ile oluşmaktadır. Nadiren doğuştan var olan benler, genellikle sonradan oluşmaktadırlar. Bir benin sonradan oluşması durumunda büyüyüp büyümediğine, kaşıntı yapıp yapmadığına ve renginin değişmesi gibi durumlara dikkat edilmelidir. Vücudumuzda bulunan ben herhangi bir olumsuz etkiye sahip olmamakla birlikte tehlike alarmları da verebilmektedir. Bir benin tehlike arz etmediği durumlarda yalnızca estetik kaygılar ile alınması istenmesi üzerine başvurulacak pek çok ben aldırma yöntemi bulunmaktadır.

Be aldırma yöntemlerinde son yıllarda en çok tercih edilen fraksiyonel lazerle ben aldırma işlemi iki tip işlemle yapılabilmektedir. Bu tiplerden ilki melanosit hücrelerinin salgıladıkları melanin pigmentlerinin buharlaştırılması bir diğeri de buradaki renk tonun açılarak daha görünmez hale getirilmesidir. Bu işlemlerden hangisinin yapılması gerektiğini dermatoloji uzmanınız ile birlikte karar vermeniz gerekmektedir. Uzman hekiminiz size her iki tipin size ne kadar uygun olabileceğini gerekli muayene ve taramalar yapıldıktan sonra söyleyecektir.

Fraksiyonel lazerle ben aldırma işleminde benler genellikle 2 ile 4 seans arasında ortadan kaldırılabilmektedir. Küçük benler için 2 seans yeterli olabileceği gibi tek seans da yeterli olabilmektedir.  Fraksiyonel lazerle ben aldırma işlemi sonrasında hafif bir kızarıklık ve kabuklanma görülmesi normal bulunmaktadır. Bu olumsuz durumlar 3 gün içerisinde kendiliğinden geçmektedir.

