BEN ALDIRMA TEHLİKELİ MİDİR?

 

Dermatolojik problemler genç yaşlı, kadın erkek herkes için önemli yer tutmaktadır. Bu sorunlar kimi zaman atlatılır kimi zamansa kafa karıştırır ve sorun olmaya devam eder. Bu sorunların başında ciltte oluşan benler bulunur. Normal ben ya da et benleri aynaya bakıldığında çoğunlukla görülmesi istenilmeyen oluşumlar olarak değerlendirilmektedir. Bu konu sorun edilmektedir ve çözüm yolu arayışlarına girilmektedir. Öncelikli olarak yakın çevreye danışılarak “nasıl kurtulabilirim?” sorusuna yanıt aranır. Daha sonra “ben aldırma tehlikeli midir?” sorusu insanın karşısına çıkmaktadır. Çevreden alınan halk arasındaki söylemler insanları rahatsız etmektedir. Çünkü çoğunlukla bilinçsizce, etraftan duyulan, hiçbir bilimsel niteliği olmayan, benlere dokunulursa kötü sonuçlar doğacağı söylemleri söylenmektedir. Bu da beni olan insanları rahatsız etmektedir ve benlerini tedavi etmekten kaçınmaktadırlar.

Benler iyi huylu olduğu gibi kötü huylu da olabilir. Benlerdeki kötü huylaşma güneşten gelen zararlı ışınlarla olmaktadır. Bu oluşumu benleri kontrol ettirerek ya da kendi gözlemlerinizle hareket ederek anlayabilirsiniz. Kısa süre içerisinde olağan dışı boyut değiştiren ya da asimetrik gelişen dokularda kanserleşme riski bulunmaktadır. Bu durumu gözlemlemiş olduğunuzda dermatoloji uzmanlarına danışmanız yararlı olacaktır. Ben tedavisi tehlikeli midir? konusunda size yardımcı olabilecek kişiler bu konuda uzman olan dermatologlardır. Dermatologlar, cilt sağlığı konusunda uzman, tıbbi eğitim almış hekimlerdir. Ben aldırma tehlikeli midir? sorusunun cevabını çevrenizden öğrenmek yerine dermatoloji uzmanlarından öğrenmeniz daha faydalı olacaktır.

