dermoskobi ile ben incelenmesiÖzellikle meslekleri dolayısıyla sosyal hayatla iç içe olan, gün içerisinde çok sayıda farklı kişiyle görüşmek durumunda olan kişiler için ciltlerinin durumu daha fazla önem taşımaktadır. İnsanlar görünürde olan ve dikkat çeken benlerinden rahatsız olarak bir süre sonra bunu sıkıntı haline sokabilirler. Fakat günümüzde yapılan teknolojik ve bilimsel araştırmalar büyük gibi görünen sorunların çözümünü kolaylaştırmaktadır.

Genellikle insanlar et benlerinden rahtsız olur ve ben aldırma işlemini gerçekleştirmek isterler. Et beni, cilt tabakalarındaki bozukluk sonucunda bir tarafın daha fazla gelişim göstermesinden kaynaklı bir durumdur. Papillom, nevüs, polip gibi isimlerle anılmaktadır. Cildin kendi renginde oluşabildiği gibi kahverengi ve tonlarında da oluşabilir. Boyutları değişebilir ve tedaviye başlanmadıkça zamanla büyümeye devam eder. Çoğunlukla zararı olmayan, üzerine baskı yapılmadıkça ağrımayan yapılardır. Beni olan kişiler genellikle estetik durmamasından yakınırlar ve ben tedavisi işlemi yaptırmak isterler.

Ben aldırma halk tarafından bilindiği gibi zararlı bir uygulama değildir. Günümüzde teknolojinin de gelişmesiyle benlerden kurtulmak için birçok yöntem bulunmaktadır. Lazerle, radyo frekans ile dermoroller(mikro iğneler) ile ve buharlaştırma yöntemiyle ben olan yere uygulama yapılıp ben bulunan bölgeden alınmaktadır ya da başka bir tabirle yok edilmektedir. Bunun dışında cerrahi operasyon ile estetik cerrahlar tarafından ben bulunan bölge lokal anestezi ile uyuşturulup müdahale edilmektedir ve estetik dikiş yapıldıktan sonra işlem sona ermektedir. Hasta operasyonun arkasından gerekli bakım yapıldıktan sonra aynı gün içerisinde taburcu edilebilmektedir.

